Tips Untuk Mengetahui Siapa Pelanggan Anda (2024)

Salah satu cara untuk memiliki produk yang berkualitas adalah dengan mengetahui siapa pelanggan yang dimiliki oleh perusahaan. Untuk mewujudkan hal tersebut, perusahaan maupun salesperson haruslah memperbarui data-data pelanggan yang di simpan pada database baik yang tradisional maupun modern. Karena, data dari pelanggan akan menjadi titik yang bisa menjadi acuan Anda untuk melakukan pembaruan produk maupun layanan. Sepertinya cara ini cukup mudah untuk dilakukan, akan tetapi, masih banyak salesperson yang kesulitan untuk bisa melakukannya dengan cara yang benar. Berikut adalah beberapa cara untuk mengetahui siapa pelanggan Anda.

1. Mengumpulkan informasi pelanggan

Kumpulkan semua data yang relevan dari pelanggan-pelanggan yang Anda miliki saat ini termasuk demografi dan firmografi yang lebih rinci. Jika Anda sudah berhasil mengumpulkan semuanya, Anda akan lebih mudah untuk menciptakan strategi pemasaran agar nantinya dapat menentukan strategi penjualan yang lebi tertarget.

2. Selalu meminta feedback dari pelanggan

Sesekali, coba tanyakan pada pelanggan-pelanggan yang Andaseputar alasan mengapa mereka memilih produk maupun layanan yang Anda miliki meskipun ada produk-produk serupa yang dapat ia temukan dari kompetitor. Cara terbaik untuk bertanya hal ini dapat Anda lakukan melalui email maupun telepon. Pastikan pula bahwa Anda tidak mengajukan pertanyaan yang sama untuk satu pelanggan.

3. Cobalah melakukan kampanye untuk tujuan eksperimen agar mengetahui pola pelanggan

Salah satu cara untuk menemukan persona dari pelanggan adalah dengan melakukan kampanye eksperimental dengan segmentasi masing-masing pelanggan. Sebagai contoh, untuk sales B2B, Anda dapat memisahkan kampanye untuk pelangan berdasarkan jumlah karyawannya. Memang, kesuksesan bisnis tidak dapat dilihat dari jumlah karyawan. Tetapi, tujuan utama adalah untuk memastikan bahwa sejauh ini pelanggan dari perusahaan mana yang cenderung lebih banyak melakukan pembelian. Apakah dari perusahaan dengan karyawan sedikit atau sebaliknya.

Sebagai tambahan, tanamkan dalam diri Anda untuk selalu berpikir bahwa produk yang Anda miliki hanyalah satu-satunya dan tidak ada pesaing. Artinya, Anda memposisikan diri bahwa pelanggan yang membeli produk Anda bukan karena dari persaingan melainkan dari keunikan yang sesuai dengan kebutuhannya. Sehingga ini akan lebih memudahkan Anda untuk mencari tahu basis pelanggan terbaik yang Anda miliki.

Ilustrasi (c) Unsplash.com

Tips Untuk Mengetahui Siapa Pelanggan Anda (2024)

FAQs

What does Anjir mean in Indonesian? ›

Indonesian people use that word (anjing) to cuss something. But then, they modify it to “anjir” in order to be polite 😅 Since it, the meaning of anjir is similar with “DAMN” in English. Or “Dang!”, Cursing in polite way.

What are the slang words in Indonesia? ›

Here is some local slang in different regions in Indonesia:
  • Bandung: “Ler” (okay, alright) “Geulis” (beautiful) “Muhun” (thank you)
  • Surabaya: “Larang” (no, not allowed) “Cak” or “Bro” (a term used to address a person, similar to “dude” or “bro”) “Ojok” (don't)
  • Bali:
May 24, 2023

What is a countryhuman ship? ›

it is a fandom where, as the name suggests, people draw countries as humans but with polandball like heads. there are a couple types of people in the fandom. first there are shippers, they mindlessly ship countries. popular ones are nazi germany x USSR, britan x france and russia x america or RusAme for short.

What does Tutu mean in Indonesia? ›

Translation of tutu – English–Indonesian dictionary

a female ballet dancer's short stiff skirt. rok balet. (Translation of tutu from the PASSWORD English–Indonesian Dictionary © 2015 K Dictionaries Ltd)

How do you call your girlfriend in Indonesia? ›

Indonesian Terms of Endearment
  1. Sayangku – “my dear” A common term of endearment you'll hear in Indonesian is sayangku. ...
  2. Kasih - “love” The term kasih means “love” and is slightly outdated. ...
  3. Beb - “babe” Indonesian borrowed the English term of endearment “babe”, but it has its own spelling--beb.
  4. Manis - “sweet”
Aug 5, 2019

Why do Indonesians say MAS? ›

In Javanese and broadly speaking in Java, Mbak is used for "older sister" and Mas is used for "older brother". "Mas" and "Mbak" are also used as formal honorifics for men and women in Java generally.

How do you greet a woman in Indonesia? ›

Shake hands and give a slight nod when meeting for the first time. After the first meeting, a handshake is not necessary; a slight bow or nod of the head is sufficient. Shake an Indonesian woman's hand only if she initiates the greeting.

What is a juggernaut ship? ›

A Juggernaut ship is basically a battering ram. It has high slots that mount two powerful beam emitters (1x) slot that grapples a ship and holds it in place. While being grappled by the Juggernaut, the ship being attacked is not able to be attacked by any ship other then the Juggernaut.

What the heck is CountryHumans? ›

CountryHumans ( or abbreviated to-CH ) is an Internet fandom established in personifying countries, typically portrayed by possessing spherical heads and the human body. Likewise, it's often accomplished by having national or stereotypical outfits and/or other stylistic choices, such as distinct physical appearances.

How did CountryHumans start? ›

Some people say that it all started in Deviantart. in around 2012 to 2014. There it was mentioned as a joke by Countryball fans. in which they drew a stickman with a Poland ball head, aka the first countryhuman.

What is the slang word for you in Indonesian? ›

Here are some commonly used Indonesian slang words that could give you an edge when engaging in local chitchat: Gue: This is the informal version of 'I,' replacing the formal 'Saya. ' Lo: This is the colloquial counterpart of 'you,' replacing the standard 'Kamu.

What is Halu in Indonesian slang? ›

In Indonesian slang, the word "halu" is derived from the English word "hallucination" and is used to describe someone who is daydreaming, lost in their thoughts, or having unrealistic fantasies.

What is gorgeous in Indonesian language? ›

berwarna-warni {adj.} gorgeous.

What is buah in indonesia? ›

fruit. More meanings for buah. fruit noun. hasil, anak, buah-buahan.

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Moshe Kshlerin

Last Updated:

Views: 6237

Rating: 4.7 / 5 (57 voted)

Reviews: 88% of readers found this page helpful

Author information

Name: Moshe Kshlerin

Birthday: 1994-01-25

Address: Suite 609 315 Lupita Unions, Ronnieburgh, MI 62697

Phone: +2424755286529

Job: District Education Designer

Hobby: Yoga, Gunsmithing, Singing, 3D printing, Nordic skating, Soapmaking, Juggling

Introduction: My name is Moshe Kshlerin, I am a gleaming, attractive, outstanding, pleasant, delightful, outstanding, famous person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.